Cykl szkoleń Studencie bądź aktywny wpisuje się w działania Centrum Aktywizacji Studenckiej i Doktoranckiej UG oraz całej Uczelni których zadaniem jest aktywizacja działań studentów. Szczególnie w dobie pandemii kiedy funkcjonowanie wydziałów w formie stacjonarnej jest ograniczone chcielibyśmy przedstawić studentom ofertę szkoleń dzięki którym będą mogli uzupełnić swoją wiedzę i nabyć umiejętności które okażą się przydatne zarówno teraz jak i po “powrocie do normalności”. Naszą ambicją jest to by szkolenia wyczerpywały tematykę większość aktywności które można podjąć na uczelni, zarówno w ramach obowiązków studentów jak i poza nimi. Szkolenia prowadzone są przez trenerów zajmujących się wykładaną tematyką w aspekcie praktycznym. Ukończenie każdego szkolenia potwierdzone będzie imiennym certyfikatem. W celu rejestracji na szkolenie konieczne jest zalogowanie się na studenckie konto w serwisie Office 365 (dane do logowania znajdują się w Portalu Studenta w zakładce Office 365).
Uwaga! Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń!
27.03.2021; Narzędzia naukowca oraz czasopisma naukowe (pisanie, badania, wyszukiwanie źródeł, ocena dorobku, analizy cytowalności)
Szkolenie ma na celu:
Pokazanie, jakie narzędzia można wykorzystać, aby skutecznie pisać publikacje naukowe.
Zwrócenie uwagi na praktyczną stronę pisania tekstów naukowych z wykorzystaniem różnych narzędzi.
Wyrobienie umiejętności obsługiwania różnych narzędzi służących do pisania i związanych ze wszystkimi etapami tworzenia publikacji, w tym zarządzania zespołem badawczym.
Pokazanie różnych internetowych źródeł zasobów naukowych (w tym zasobów Open Access).
Uzmysłowienie wagi wskaźników oceny czasopism naukowych (analizy cytowalności).
Podpowiedzenie, czym kierować się w wyborze czasopisma naukowego, do którego składa się tekst.
Omówienie najważniejszych wskaźników oceny dorobku badawczego poszczególnych naukowców.
Charakterystykę i przygotowanie do używania wybranych serwisów społecznościowych dla naukowców (w tym Google Scholar).
W trakcie szkolenia wyżej wymienione zagadnienia będą zaprezentowane praktycznie. Prowadzący zaprezentuje liczne narzędzia, dzięki którym uczestnicy nabędą odpowiednie kompetencje odnoszące się do pisania artykułów, prowadzenia badań, wyszukiwania zasobów.
W trakcie szkolenia wyżej wymienione zagadnienia będą zaprezentowane praktycznie. Prowadzący zaprezentuje liczne narzędzia, dzięki którym uczestnicy nabędą odpowiednie kompetencje odnoszące się do pisania artykułów, prowadzenia badań, wyszukiwania zasobów.
Szkolenie odbędzie się 27 marca za pośrednictwem aplikacji Ms Teams.
Czas trwania szkolenia od 10.00 do ok. 15.00
Udział w szkoleniu jest darmowy a ukończenie potwierdzone certyfikatem. Liczba miejsc jest ograniczona.
Zapisy w formularzu: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=7FC5suMenU2sXk3Z214Lc7aZV3w6LZRErOZRsbErW6VUNFBKU0RXOVFVVTMzMkFCVjE5M1E2Tko5MC4u
10.04.2021 – B2B, umowa o pracę, własna działalność, umowa zlecenia – jak wejść najkorzystniej na rynek pracy
Wchodzisz na rynek pracy i nie wiesz jaką umowę podpisać? Pracodawca proponuje ci wybór między B2B a umową o pracę? Czym się różni umowa zlecenie od umowy o dzieło? Chcesz założyć firmę, ale nie wiesz czy dasz radę ją utrzymać? Jakie formalności musisz załatwić i jakie będą tego koszty? Ile tak naprawdę z twojej pensji zabierze państwo? Czym jest mały ZUS i ulga dla młodych? I jak się upewnić czy twój pracodawca nie oszukuje cię na twoich zarobkach? Na te i wiele wiele innych pytań uzyskasz odpowiedź na tym szkoleniu! Szkolenie odbędzie się w formie zdalnej 10 kwietnia za pośrednictwem platformy Ms Teams, rozpocznie się o godzinie 12:00 i potrwa około 5 godzin. Zapisy za pośrednictwem formularza https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=7FC5suMenU2sXk3Z214Lc7aZV3w6LZRErOZRsbErW6VUQlZNQkg2WjVPWVE0RTQ3UjBOTVRKT1dVVi4u
Szkolenie poprowadzi Mateusz Witek, ekspert w zakresie treści prezentowanych w ramach warsztatów, a także komunikacji i kreowania wizerunku, specjalista w zakresie prawa o szkolnictwie wyższym. Ponadto realizował projekty na zlecenie instytucji kultury i oświaty skierowane nawet do kilkudziesięciu tysięcy odbiorców.
16.04.2021 – Narzędzia personal brandingu: wystąpienia publiczne
Umiejętności związane z wystąpieniami publicznymi można rozwijać, a lepszym mówcą po prostu się stać. Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie zaplanować strukturę, treść i formę wystąpienia oraz za pomocą jakich środków angażować publiczność. Dzięki warsztatowi uczestnicy zyskają także większą pewność siebie w radzeniu sobie z tremą przed i w trakcie prezentacji.
Szkolenie poprowadzi Magdalena Iwanowska, psycholożka społeczna, zatrudniona w Zakładzie Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Instytutu Psychologii UG, gdzie prowadzi wykłady i warsztaty z obszaru psychologii mediów, public relations i marketingu. Od ponad 5 lat zajmuje się także organizacją i promocją wydarzeń naukowych i popularno-naukowych oraz wspiera organizacje trzeciego sektora w obszarze komunikacji, budowania strategii marki, a także praktycznego wykorzystania technologii
Szkolenie odbędzie się w formule online, za pośrednictwem aplikacji Ms Teams 16 kwietnia w godzinach 15:00 – 18:00.
Zapisy za pośrednictwem formularza: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=7FC5suMenU2sXk3Z214Lc7aZV3w6LZRErOZRsbErW6VURUk4TkQxWTI1VFUxOUtZQTNaNlczRUNFMS4u https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=7FC5suMenU2sXk3Z214Lc7aZV3w6LZRErOZRsbErW6VURUk4TkQxWTI1VFUxOUtZQTNaNlczRUNFMS4u
22, 23.04.2021; „Pisanie artykułów naukowych” dwudniowe warsztaty dla studentów
Celem szkolenia jest wyczerpujące zapoznanie uczestników z całością procesu pisania i publikowania artykułu, od zamysłu napisania do przejścia procesu wydawniczego.
Dzięki warsztatom studenci poznają podstawowe zagadnienia związane z publikacją artykułów naukowych. Dowiedzą się czym charakteryzuje się artykuł naukowy i czym różni się od innych form. Uczestnicy poznają także rodzaje publikacji, różne rodzaje artykułów i kwestie związane z publikacjami w czasopismach naukowych. Będzie można dowiedzieć się także jaka jest struktura artykułu, jak ma być zbudowany abstrakt, jak dostosować artykuł do wymogów edytorskich a w końcu jak sprawić by artykuł został opublikowany.
Szkolenie poprowadzi Dr inż. Piotr Sliż adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Specjalizuje się w zarzadzaniu procesami biznesowymi oraz implementacji nowoczesnych technologii informatycznych w organizacjach zorientowanych procesowo. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych związanych z projektowaniem organizacji procesowych, transformacją organizacji z funkcjonalnych w procesowe, metodami opomiarowania procesów z wykorzystaniem metod statystycznych oraz implementacji technologii sztucznej inteligencji, robotics process management, data-mining w organizacjach procesowych. Ponadto autor wielu międzynarodowych badań w zakresie oceny dojrzałości procesowej organizacji. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, IMPA, Association of Business Process Management Professional International oraz Association for Computing Machinery. Doświadczony konsultant w zakresie usprawnienia procesów biznesowych, analiz procesów posprzedażnych, audytów procesów gwarancyjnych w sektorze motoryzacyjnym w Europie.
Szkolenie odbędzie się w formule online, za pośrednictwem aplikacji Ms Teams 22 i 23 kwietnia w godzinach 16:00 – 20:00.
Zapisy za pośrednictwem formularza: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=7FC5suMenU2sXk3Z214Lc7aZV3w6LZRErOZRsbErW6VUMFpRN0xCMDI4V1RZWE9KM080VTNKRzdVVy4u https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=7FC5suMenU2sXk3Z214Lc7aZV3w6LZRErOZRsbErW6VUMFpRN0xCMDI4V1RZWE9KM080VTNKRzdVVy4u https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=7FC5suMenU2sXk3Z214Lc7aZV3w6LZRErOZRsbErW6VUMFpRN0xCMDI4V1RZWE9KM080VTNKRzdVVy4u
24.04.2021; „Jak znaleźć pracę, na której naprawdę nam zależy” – CV i Rozmowa Kwalifikacyjna – praktyczne wskazówki, co zrobić, aby dobrze wypaść podczas tzw. „ job interview”
Szkolenie poprowadzi Katarzyna Kryńska, absolwentka ekonomii i międzynarodowych stosunków gospodarczych na Uniwersytecie Gdańskim, przez wiele lat manager w jednym z większych sklepów internetowych w Polsce, odpowiedzialna m.in. za sprzedaż, marketing i SM.
Szkolenie odbędzie się w formule online, za pośrednictwem aplikacji Ms Teams 24 kwietnia w godzinach 10:00 – 12:00.
Zapisy za pośrednictwem formularza: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=7FC5suMenU2sXk3Z214Lc7aZV3w6LZRErOZRsbErW6VUNFpTNDFZS1hFQjJJSlJBRVdPTzIzNUYzUS4u