Miejsce/pokój w domu studenckim UG będzie przyznawała Komisja Kwaterunkowa.

Aby otrzymać miejsce należy złożyć wniosek w elektronicznym systemie przez Portal Studenta wraz z stosownymi i obowiązkowymi dokumentami. Podstawowym kryterium przyznawania miejsc będzie wysokość dochodów na jednego członka rodziny w gospodarstwie domowym oraz odległość od stałego miejsca zamieszkania, gdy codzienny dojazd do uczelni uniemożliwiłby lub w znacznym stopniu utrudnił studiowanie.

Termin rozpoczęcia pracy elektronicznego systemu : 01.07.2020 r.

Obowiązkowe dokumenty :

  1. Dochody za rok poprzedni wszystkich pracujących członków gospodarstwa domowego (rodziców i rodzeństwa do 26).
  2. Składki ZUS za rok poprzedni wszystkich pracujących członków gospodarstwa domowego
  3. W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej członka gospodarstwa  domowego zaświadczenie z US o osiągniętych dochodach za rok poprzedni
  4. W przypadku posiadania gruntu zaświadczenie z gminy o posiadanej liczbie hektarów przeliczeniowych
  5. W przypadku samotnie wychowującego rodzica wyrok alimentacyjny lub dokument potwierdzający otrzymywanie renty rodzinnej lub zaświadczający brak  prawa do renty po zmarłym rodzicu.
  6. W przypadku posiadania rodzeństwa uczącego się zaświadczenia ze szkół lub uczelni
  7. W przypadku składania wniosku o pokój 1-osobowy orzeczenie niepełnosprawności lub zaświadczenie lekarskie wraz z opisem sytuacji (np. choroby).
  8. W przypadku składania wniosku o pokój małżeński lub rodzinny akt małżeństwa, akt/akty urodzenia dzieci 
  9. W przypadku składania wniosku o pokój małżeński oraz o miejsce dla opiekuna osoby niepełnosprawnej oświadczenie małżonka lub opiekuna na przetwarzanie danych osobowych
  10. Dopuszcza się złożenie przez studenta innych dodatkowych dokumentów , oświadczeń lup opisów, które student uzna za konieczne do wyjaśnienia sytuacji.

Terminy składania wniosków i przyznawania miejsc w domach studenckich UG.

Miejsca /pokoje na rok akademicki 2020/2021 zostaną przyznane w ramach trzech terminów składania wniosków:

I termin : dla studentów, którzy rozliczyli poprzedni rok akademicki  poza studentami III roku I stopnia 

         Termin składania wniosków  od 01.07 do15.07.2020 r.

         Termin rozpatrywania wniosków   max. do 24 lipca 

II termin : dla studentów I roku I stopnia oraz dla studentów, którzy zaliczyli sesje poprawkową 

Termin składania wniosków  od 19.09 do 23.09

         Termin rozpatrywania wniosków max do max. do 28.09 

III termin : dla studentów I roku II stopnia, oraz dla studentów, którzy w terminie nie złożyli wniosku

         Termin składania wniosków  od 30.09 do 02.10.

         Termin rozpatrywania wniosków   max. do 07.10

Student, który zalega z płatnościami w domu studenckim UG nie ma prawa do złożenia wniosku na kolejny rok akademicki.

W ramach przypomnienia informacje dotyczące składania wniosków.

  1. Wnioski mogą składać studenci  polscy oraz obcokrajowcy kontynuujący naukę        (z wyjątkiem studentów z Harbinu, ponieważ dla nich miejsca są zarezerwowane przez Biuro Współpracy Międzynarodowej – dalej zwane BWM) poprzez Portal Studenta
  2. Postanowienie Komisji Kwaterunkowej będzie widoczne na liście : Twoje wnioski, przy wniosku złożonym przez studenta/doktoranta poprzez status wniosku: przyznano/odrzucono oraz możliwość pobrania postanowienia przez pdf.
  3. W przypadku odrzucenia wniosku student będzie miał możliwość odwołania się od tej decyzji (postanowienia) poprzez kliknięcie przycisku Odwołanie oraz wpisanie treści odwołania i dołączenia ewentualnych załączników lub ponowne złożenie nowego wniosku wraz z brakującymi wcześniej załącznikami
  4. Student będzie miał również możliwość rezygnacji z przydziału (na każdym etapie, zarówno po złożeniu wniosku jak i już po jego pozytywnym rozpatrzeniu, w tym przypadku przyznane miejsce wraca do puli.
  5. Pozostałe osoby ( praktykanci, stażyści, osoby zaproszone przez wydziały na wymiany międzyuczelniane) ubiegające się o miejsce w DS. składają wymagane dokumenty (wniosek + załączniki) albo tradycyjną drogą (papierowo) albo poprzez maila na adres beata.weber@ug.edu.pl. Miejsca przyznawane będą z puli: Rezerwa Rektora
  6. Obcokrajowców rozpoczynających naukę w UG (1 rok pierwszego stopnia) oraz studiujących na podstawie umowy (Erasmus, Harbin) obsługuje na dotychczasowych zasadach BWM, tj. przydziela miejsca z odrębnej puli BWM, nie uwzględnionej w systemie.

Pytania dotyczące miejsc/pokoi w Domach Studenckich UG oraz ich przydziału  należy kierować mailowo na adres beata.weber@ug.edu.pl lub telefonicznie pod nr 58/523 24 25.

Uspołecznij się! – Noc Gier na WNS UG

22 listopada, godz. 18:00–6:00 Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego Przed nami wyjątkowa noc integracji,...

DOBRY KLIMAT Środowiska akademickie solidarnie na rzecz ekowspólności 

Ogólnopolska Konferencja Naukowa  DOBRY KLIMAT  Środowiska akademickie solidarnie na rzecz...

CALL OF PAPERS Ogólnopolska konferencja naukowa „Za chleb i wolność… Grudzień 1970 nie tylko na Wybrzeżu” – Gdańsk, 8–9 grudnia 2025 r.

Instytut Pamięci Narodowej Oddział w Gdańsku, Europejskie Centrum Solidarności, Instytut Dziedzictwa Solidarności oraz...

Niminacje do Nagrody im. prof. Tadeusza Dmochowskiego!

🎓 Znasz wyjątkowego wykładowcę lub pracownika administracji UG?Takiego, który realnie wspiera studentów i doktorantów,...